Thursday 9 May 2013

Resepi : Nestum Cookies

Assalamualaikum.. hai hai Malaysians.. hari ni masuk hari kedua aku demam. hukhuk. demam rindu ke ape? haha. tak ada lah.. sekarang ni musim demam kan. my mum and youngest bro pun demam gak.. tapi demam-demam pun aku sempat ag buat cookies.. huhu. bosan tak tahu nak buat apa. so aku mengrajinkan diri buat cookies sorang-sorang..


act, aku tak ingat kat mane aku amik resepi ni. tapi yang pasti from blogger perempuan. hehe. btw kakak blogger, thanks a lot for your recipe.. cookies ni sedap and rangup gituh. cehh.. angkat bakul sendiri nampak. :p


Bahan-bahan :

- 2 cawan tepung biskut * ayak
- 1/2 teh baking powder * ayak
- 250g mentega / 1/2 cawan
- 3/4 gula perang
- 1/2 sudu kecil esen vanila
- 2 biji kuning telur
- 2 cawan nestum

Cara-cara :

1) pre-heat oven 160'c
2) pukul mentega dan gula perang hingga kembang
3) masukkan kuning telur dan esen vanila. pukul lagi.
4) masukkan pula nestum, kacau bagi sebati.
5) lastly, masukkan tepung + baking powder yang sudah diayak.
6) kacau bagi sebati and boleh lah buat bentuk yang anda suka ! hehe. 
7) bakar dalam 20 minit dalam temperature 160 darjah celcius. 




btw, kalau buat tu, jangan lupa kongsi nan saya aw ! boleh kongsi apa-apa resepi pun dengan saya.. :) SALAM