Sunday 16 October 2011

Assalamualaikum..

tadi kahwin paksa, now kahwin lari. kenapa aku buat post pasal ni? 



sebab my new fren, TRAVIE ZAFRIN yang suggest kan title ni. dia kata best. haha. best ke? bagi aku, kahwin lari ni buang duit, buang tenaga and buang segala-galanya lah. okay, kenapa aku tak setuju orang kahwin lari?

1st - korang ase tak kebahagiaan masa akad nikah uh? dah lah mak ayah xde, then xde pelamin, xde pulak photographer yang nak amik gambar korang. 
2nd - korang ada wat makan-makan tak lepas dah kahwin lari uh? setakat makan tat restaurant dua2, orang yang tak kahwin lari pun ley buat.
3rd - korang mesti ase takut nak gtw tat mak ayah korang yang korang dah kawin senyap2. ish3. kalau korang kahwin macam biasa, tak payah gtw, mak bapak korang dah tahu dah. bukan mak bapak korang je, mak bapak mentua korang pun tahu.
4th - korang mesti kene ngumpat dek jiran2. selalunya jiran2 yang busybody ni mesti dok kata yang korang pregnant dulu lah, itu lah ini lah, haa. daripada kahwin lari, baik kahwin cm biasa, tak payah buat grand2. biasa lah kalau mulut makcik2 yang suka amik port ni, selalu pikir yang negatif. Astargfirullahalazim.
5th - okay, aku tak nak cakap lebih2 cz aku takut benda ni berbalik tat aku. mintak lah dijauhkan.

but, tak semestinya kahwin lari ni buruk. nope ! ia ikut atas diri masing2. mungkin ada sebab dia kahwin lari. sebab family tak setuju, or tak suka dengan pilihan bakal menantunya. apa2 pun, sentiasa fikir elok2 and fikir apa akibat/ ganjarannya apabila kita melakukan sesuatu perkara itu. setiap perbuatan haruslah dimulakan dengan NIAT..

P/S : aku tak tujukan benda ni tat sapa2 ye. just bg pendapat yang terkubu dlm hati ku ini. heheh. sorry andai ada terkasar bahasa. :)

SALAM :))